81 Antwoord op maat Antwoord op maat

Antwoord op maat® maakt klantcontact
intelligenter en efficiënter

De tijden zijn veranderd. Klanten, burgers, patiënten, en dus ook huurders verwachten van de organisatie waar zij mee te maken hebben dienstverlening die gericht is op hun persoonlijke behoefte en situatie.

Algemene informatie in brochures of aan de telefoon leidt alleen tot ergernis, omdat je hier vaak niet de oplossing voor jouw probleem vindt. In deze context heeft WoCo Innovations de oplossing Antwoord op maat specifiek voor de woningcorporatie branche ontwikkeld.

Woningcorporaties zijn genoodzaakt door andere financiële uitgangssituaties (minder geld) de bedrijfsvoering efficiënter te maken. Vaak door deze te centraliseren. Tegelijk moet de huurder in de dienstverlening in één keer goed en snel kunnen worden bediend.

Deze dienstverlening varieert van het verhuren van de woning tot het uitvoeren van onderhoud, afspraken over betalen van huur, sociale problematiek in de buurt, tot aan het weer goed en schoon opleveren van de woning.

Bij alle deze onderwerpen spelen beleidsregels en procesafspraken een cruciale rol. Een paar voorbeelden:

Een betalingsregeling kan alleen onder strikte voorwaarden, reparatie van de deurbel aan de voordeur wordt heel anders opgelost dan die aan de gemeenschappelijke deur. Woningen zijn er voor verschillende inkomens en gezinssamenstellingen en overlast van de buurman is weer anders dan van jongeren in de wijk.

Het programma Antwoord op Maat helpt medewerkers van woningcorporaties de juiste antwoorden te vinden op vragen van klanten. In het programma zijn variabelen die zijn afgeleid uit de beleidsregels alvast vastgelegd en deze worden ‘getoetst’ in dialoog met de klant en naast de gegevens uit het klantprofiel gelegd. Ook de registratie van werkbonnen en betalingsregelingen worden vanuit Antwoord op Maat in de achterliggende systemen verwerkt. Op de achtergrond worden daarvoor de variabelen van de juiste waarden voorzien door deze uit de beleidsregels af te leiden.

De servicemedewerker hoeft op deze manier zelf geen kennis meer te hebben van ingewikkelde beleidsregels, maar kan door het gebruik van ‘Antwoord op Maat’ snel een antwoord of oplossing voor de klant vinden en wordt automatisch voorzien van een inzichtelijke structuur waarmee hij makkelijk uit de voeten kan.

Lees over de ervaring met Antwoord op Maat van Vivare in Arnhem.

vivare-testimonial2

IJdie van Duijvenvoorde, ‎manager klantcontact bij Vivare

Antwoord op Maat bevalt ons goed. Ons doel is dat zoveel mogelijk klanten na één gesprek weten waar ze aan toe zijn. De oplossing helpt ons om de vraag van de klant goed helder te krijgen.

Lees meer
vivare-testimonial3

Marijke Verheijen, Projectconsultant Vivare

Wat het kennissysteem van WoCo Innovations zo onderscheidend maakt? Dat is de kennisbank waar al onze beleidsregels in opgeslagen zijn; zo kunnen onze servicemedewerkers de klant ook helpen zonder te beschikken over specialistische kennis die vaak nodig is. Dat scheelt ons een hoop tijd en de klant weet waar hij aan toe is.

Lees meer

Interessant? Bel dan gerust.
We praten graag met u over wat Antwoord op maat
voor uw organisatie kan betekenen.